تفریحات سالم

ساخت وبلاگ

ديابت و تلخي دهان

طعم و مزه حسي پيچيده‌اند، که مي‌توانند تحت تاثير بسياري از عوامل قرار گيرند، هنگامي که اين طعم براي مدت طولاني در دهان ادامه يابد، مي‌تواند براي فرد ايجاد نگراني کند. درمان طعم تلخ مداوم دهان شامل درمان هرگونه بيماري زمينه‌اي است، در ادامه قصد داريم به” ديابت و تلخي دهان”و مشکل “بوي دهان افراد ديابتي” بپردازيم، با ما همراه شويد.

 

علائم ديابت در دهان

علائم ديابت نوع ? شامل کاهش وزن بدون دليل، احساس تشنگي شديد، ادرار بيش از حد و خستگي مفرط است. اما اگر طعم ناخوشايندي در دهان ايجاد شود مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي? خطر افزايش قند خون باشد. آيا تلخي دهان مي‌تواند دليل ابتلا به ديابت باشد؟

 

 

a1_horj.jpg

 

دهان تلخ

ديابت يک بيماري شايع است و به دليل عدم توليد کافي هورمون انسولين در بدن و يا عدم توانايي بدن در استفاده از انسولين موجود، رخ مي‌دهد، اگر براي مدت طولاني در دهان طعم نامطبوع احساس شود، ممکن است خطر ابتلا به ديابت وجود داشته باشد.

 

 

بوي دهان افراد ديابتي

برخي از بيماران ديابتي ممکن است به طور منظم طعم تلخي در دهان خود داشته باشند. اين طعم مي‌تواند ناشي از برفک دهاني باشد، که افراد ديابتي را بيش از ديگران تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

سطح بالاي قند خون در دهان شرايط مناسبي براي رشد مخمر فراهم مي کند و منجر به عفونت مي‌شود که به عنوان برفک شناخته مي‌شود. برفک يک عفونت مخمري است که تمايل به تحت تاثير قرار‌دادن مناطق گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلي مرد، دهان و بعضي از مناطق پوست دارد. دليل رخ داد بيشتر برفک در افراد ديابتي اين است که سطح بالاي قند و سيستم ايمني ضعيف بدن باعث ايجاد شرايط مناسبي براي رشد مخمرها مي‌شود.

 

علائم برفک دهاني شامل:

 

طعم ناخوشايند يا تلخ در دهان

قرمزي يا خونريزي داخل دهان

ترک در گوشه لب ها

ضايعات کرمي و سفيد رنگ در دهان

گلو درد

 

 

تاثير تلخي دهان بر ديابت

 

بوي بد دهان و قند خون

بوي بد دهان مرتبط به ديابت دو دليل اصلي دارد: بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) و مقادير بالاي کتون در خون.

 

بيماري‌هاي پريودنتال

بيماري‌هاي پريودنتال، بيماري‌هاي لثه نيز ناميده مي‌شوند. دراين التهاب، باکتري‌ها به بافت‌ها و استخوان‌هايي که دندان‌ها را پشتيباني مي‌کنند حمله مي‌کنند. التهاب ايجاد شده مي‌تواند بر متابوليسم تأثير بگذارد و قند خون را افزايش دهد، که باعث تشديد علائم ديابت مي‌شود. بيماري‌هاي لثه همچنين مي‌توانند مشکلات بيشتري علاوه بر مشکلات دهان براي افراد ديابتي ايجاد کنند.

 

بيماري‌هاي قلبي و سکته مغزي، که مي‌تواند از عوارض ديابت باشد، نيز با بيماري پريودنتال که باعث افزايش متابوليسم و قند خون مي‌شود ارتباط دارد.

 

ديابت به عروق خوني آسيب وارد مي‌کند، جريان خون را در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها مي‌تواند کاهش دهد. اگر لثه و دندان خون کافي را دريافت نکنند، ممکن است ضعيف شده و مستعد ابتلا به عفونت شوند.

 

ديابت همچنين مي‌تواند سطح گلوکز را در دهان افزايش دهد و باعث رشد باکتري‌ها، عفونت و بوي بد دهان شود. وقتي قند خون زياد باشد، مبارزه با عفونت براي بدن سخت مي‌شود.

 

 

 

تلخي دهان

 

اگر فردي که ديابت دارد به بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) مبتلا شود، احتمالا شدت آن بيشتر از حالت عادي است و مدت زماني که طول مي‌کشد تا بهبود يابد نيز نسبت به فرد بدون ديابت بيشتر است.

 

بوي بد دهان علامت شايع بيماري پريودنتال است. علائم ديگر عبارتند از:

 

لثه‌هاي قرمز يا حساس

خونريزي لثه

دندان‌هاي حساس

عقب رفتن لثه‌ها

شما مي توانيد براي دريافت مقالات بيشتر و پر اهميت تر در اين زمينه به سايت نوشدارو مراجعه نمائيد.

 

کتون‌ها

هنگامي که بدن قادر به توليد انسولين نيست، سلول‌ هاي گلوکز مورد نياز سوخت و ساز را دريافت نمي‌کنند. براي جبران خسارت، بدن بايد به سراغ راه‌حل جايگزين چربي سوزي برود. چربي سوزي به جاي مصرف قند باعث توليد کتون مي‌شود که در خون و ادرار تجمع مي‌يابد. سطح بالاي کتون اغلب باعث بوي بد استون در دهان مي‌شود. هنگامي که کتون‌ها به سطح ناامن برسند، فرد در معرض خطر بيماري به نام کتواسيدوز ديابتي(DKA) قرار‌مي‌گيرد.

 

علائم کتواسيدوز ديابتي شامل موارد زير است:

 

نفس بوي شيرين و ميوه‌اي مي‌دهد.

تکرر ادرار بيش از حد طبيعي

درد شکم، حالت تهوع يا استفراغ

سطح بالاي گلوکز خون

تنگي نفس يا دشواري در تنفس

گيجي

 

کتواسيدوز ديابتي يک بيماري بسيار خطرناک است و بيشتر در افرادي که ديابت نوع ? دارند و قند خون آنها به دلايل مختلف، کنترل نمي‌شود، رخ مي‌دهد.

 

تلخي دهان بيمار قند خوني

تلخي و بوي بد دهان مي‌تواند نشانه‌اي از افزايش قند خون افراد باشد، که لازم است حتما مورد توجه قرار گيرد. “ديابت و تلخي دهان” را مي‌توان با رعايت نکات بهداشتي، تغذيه‌اي تحت کنترل درآورد.

 

برخي از نکات بهداشتي که بايد رعايت شوند:

 

دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنيد.

به طور روزانه از نخ دندان استفاده کنيد.

همواره آب همراه خود داشته باشيد، به طور مکرر بنوشيد و دهان خود را مرطوب نگه داريد تا دهان دچار خشکي نشود‌.

قند خون خود را در محدوده‌ي تعيين شده توسط پزشک نگه داريد.

مراجعه به دندانپزشک را فراموش نکنيد

از آدامس‌هاي بدون قند استفاده کنيد تا از بوي بد دهان جلوگيري کند و قند خون را نيز بالا نبرد.

مصرف سيگار و مشروبات الکلي را ترک کنيد(حتي اگر به ديابت مبتلا نيستيد براي حفظ سلامتي و داشتن عمري طولاني‌تر لازم است حتما سيگار کشيدن را ترک کنيد)

 

 

 

اگر با وجود رعايت تمام نکات بهداشتي همچنان دهان بوي بد استون را مي‌دهد، قند خون را چک کند در صورتي که سطح قند خون بالاتر از ??? ميلي‌گرم در دسي‌ليتر بود، لازم است سطح کتون نيز بررسي شود، که براي اين کار بايد آزمايش ادرار بدهيد.

 

کلام آخر

 

دلايل بسياري براي بوي بد دهان وجود دارد که براي برطرف شدن آن نياز است، دليل آن و احتمالا بيماري زمينه‌اي آن را پيدا و درمان کنيد، در تشخيص بيماري خطرناک ديابت توجه به علائم جزئي بسيار حائز اهميت است و مي‌توان با تشخيص به موقع و زودهنگام از آسيب‌ بيشتر به بدن جلوگيري کرد.

 

چکاپ مداوم قند خون و فشار خون، رژيم غذايي مناسب، انجام فعاليت‌هاي ورزش متناسب با ويژگي‌هاي فردي و در نهايت در پيش گرفتن سبک زندگي سالم مي‌تواند از ابتلا به طيف وسيعي از بيماري‌ها جلوگيري کند.

منبع: نوشدارو

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 250 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 15:49

آبميوه‌ گيري چي بخرم؟

وقتي تصميم به خريد دستگاه آبميوه‌ گيري مي ‌گيريد بايد اين را بدانيد که آبميوه‌ گيري ايده‌ ال شما بايد چه ويژگي ‌هايي داشته باشد؟

c1_v55.jpg

به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام فروشگاه اينترنتي 20 بخر، تمام مواردي را که در زمان خريد يک آبميوه گيري بايد به آن دقت داشته باشيم را مورد بررسي قرار مي ‌دهيم، اگر تصميم داريد براي منزل خود يک آبميوه گيري تهيه کنيد به ‌طور حتم مي ‌خواهيد بنا بر بودجه اي که براي خريد آن در نظر داريد بتوانيد بهترين مارک و مدل آبميوه گيري را براي منزل خود تهيه کنيد، اما در چند سال اخير به قدري تنوع در مارک و مدل در بازار زياد شده که باعث سرگردان شدن شما مي ‌شود و در بسياري از مواقع به دليل نداشتن اطلاعات کافي بر اساس ظاهر و حرف‌ هاي فروشنده خريدي را انجام مي ‌دهيم که خيلي زود از خريد پشيمان شده پي مي ‌بريم که پولمان را دور ريخته ‌ايم اما ديگر دير شده است.

ما در اينجا تصميم داريم معيارهاي يک آبميوه گيري خوب را با يکديگر بررسي کنيم تا زمان خريد بدانيم که يک آبميوه گيري خوب بايد چه معيارهايي داشته باشد و بهترين مارک آبميوه گيري کدام است. آبميوه گيري بوش، فيليپس، زيمنس و کند، بهترين برندهاي آبميوه گيري هستند که ما مي ‌توانيم آنها را تهيه کنيم اما در اين ميان مي ‌توان گفت که آبميوه گيري بوش ارجحيت بيشتري دارد. يکي از اين دلايل اين است که شرکت بوش به صورت رسمي در ايران نمايندگي و خدمات پس از فروش دارد که با نام بوش سرويس فعاليت مي ‌کند اما برندهاي ديگر که نامشان را برديم نمايندگي رسمي در ايران ندارند اما با اين حال مي ‌توانيم به جرأت بگوييم که برند هر کدام ضمانت محصولاتشان محسوب مي ‌شود؛ اما از انتخاب برند که بگذريم قدرت موتور، جنس تيغه، دهانه آن و در نهايت جنس بدنه مهم ‌ترين مواردي هستند که در هنگام خريد آبميوه‌ گيري بايد به آن دقت کرد.

 

بسياري از افراد بعد از گرفتن آبميوه مي ‌بينند که تفاله آن کاملاً آب‌ دار است در صورتي که هر چه آبميوه‌ گيري بهتر باشد تفاله بايد خشک‌ تر باشد اين به دو چيز در بستگي دارد اول قدرت آبميوه ‌گيري و دوم تيغه آن است يک آبميوه گيري خوب بايد حداقل 700 وات قدرت داشته باشد اما بهترين حالت براي يک آبميوه گيري خانگي 1200 وات مي ‌باشد در اين حالت سرعت بالاي موتور باعث مي ‌شود گريز از مرکز به وجود آماده آبميوه را کاملاً جدا کند اما نکته بعدي داشتن يک تيغه خوب است که بعد از مرور زمان کند نشود در اکثر آبميوه گيري ها از تيغه استيل استفاده شده که عمر کمتري دارند و در زمان آبگيري باعث از بين رفتن بعضي از ويتامين‌ها در آب ‌ميوه مي‌ شوند؛ اما بهترين حالت تيغه‌ هاي سراميکي هستند که طول عمر بسيار بالاتري دارند و باعث از بين رفتن ويتامين آب‌ ميوه نمي ‌شوند، اما تيغه ‌هاي سراميکي در آبميوه گيري هاي مدل‌ بالا وجود دارد که قيمت نسبتاً بالاتري دارند شرکت بوش نيز داراي دو مدل آبميوه گيري با تيغه سراميکي است.

گزينه بعد در زمان انتخاب آبميوه گيري دهانه ورودي آن است که احتياج نباشد زمان گرفتن ميوه بخواهيم آنها را به قطعات کوچک تقسيم کنيم بهترين حالت اين است که دهانه آبميوه گيري 80 ميلي‌ متر باشد تا شما بتوانيد يک سيب متوسط را به راحتي داخل آن بيندازيد، اما نکته ديگري که خيلي در انتخاب ما مهم است قسمت جمع‌آوري تفاله است در بعضي از مدل ‌هاي آبميوه گيري شما براي خالي کردن تفاله بايد آن را باز کنيد تا بتوانيد آن را خالي کنيد که اين کار بسيار مشکل و زمان‌بر است، اما شرکت بوش اين مشکل را حل کرده، در آبميوه گيري بوش يک مخزن وجود دارد که تفاله در آن ريخته مي ‌شود و خيلي راحت مي ‌توانيد آن را برداشته خالي کنيد و سپس در جاي خود قرار دهيد شرکت بوش با همين ابتکار به عمل توانست فروش آبميوه گيري هاي خود را به چند برابر برساند و قسمت بزرگي از بازار را به خود اختصاص دهد.

در اينجا به شما پيشنهاد مي ‌کنيم متن مربوط به جاروبرقي و جارو شارژي خوب داراي چه مشخصاتي است؟ را در همين خبرگزاري حتماً بخوانيد در اين متن مواردي را که در زمان خريد جاروبرقي و يا يک جارو شارژي بايد به آن دقت کنيد را به صورت کامل توضيح داده شده است تا در نهايت بتوانيد بهترين مارک جاروبرقي، بهترين جارو شارژي را براي منزل خود انتخاب کنيد.

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 22:20

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

خرابي خودرو در جاده مشکلي است كه از هميشه بوده بوده و براي خيلي از ما پيش آمده بوده و در جاده هايي كه رفت و آمد مي كنيم گاها شاهد خرابي خودرو ها هستيم. اغلب خودرو هايي كه در جاده ها خراب مي شوند خودرو هاي فرسوده مي باشند كه توانايي چنداني براي مسير هاي طولاني ندارند و در مسير دچار مشکل مي شوند.

مطمئنا تنها راه پيشگيري از خرابي خودرو در جاده اين است كه قبل از اقدام به سفر ماشين را توسط يک متخصص چک كرده و در صورت سالم بودن ماشين سفر را آغاز كنيم تا در حين سفر دچار چنين مشکلاتي نشويم. گاهي با وجود اينكه چک و نظارت بر خودرو قبل از سفر انجام مي شود ولي باز هم در طول مسير سفر اين مشکل بوجود مي آيد، در اين زمان راننده و سر نشينان بايد خونسردي خود را حفظ كرده، به كنار جاده بروند تا خطر يا حادثه اي رخ ندهد.

بعضي مواقع ايراد پيش آمده چندان جدي نيست و خود راننده هم اگر کمي تعميرات بلد باشد، مي تواند مشکل را بر طرف كند و به مسير خود ادامه دهد ولي هميشه هم اينطور نيست و مشکل مي تواند بزرگتر باشد و فقط يک متخصص تعميرات خودرو مي تواند آن را عيب يابي و بر طرف كند. رانندگان بايد هميشه آمادگي هاي لازم را داشته باشند، چون بعضي مواقع علاوه بر خودرو هاي فرسوده، ماشين هاي ظاهرا بدون مشکل هم با اين قضيه مواجه مي شوند.

وقتي خرابي پيش مي آيد راه درست اين است كه ماشين را به كنار جاده هدايت كرد ولي گاها مشکل ماشين تا حدي شديد است كه خودرو در وسط جاده يکدفعه خاموش شده و متوقف مي شود، در صورت بروز چنين مشکلي براي حفظ ايمني، بايد از کسي كمک خواسته تا با هل دادن خودرو به جاي امن از حادثه پيشگيري كرد. بعد از منتقل شدن به کنار جاده سريعا بايد با يک جرثقيل خودروبر تماس گرفت.

علل بعضي خرابي هاي خودرو چيست ؟

بعضي خرابي ها به راحتي و حتي با يک تماس تلفني و پرسش از يک تعمير كار قابل حل مي باشند ولي در مواقعي هم وجود چندين مشکل و خرابي باعث مي شود كه مسئله جدي تر شود و فقط يک تعمير كار حرفه اي از پس مشکل بر بيايد. در اينصورت تماس با امداد خودرو هاي جاده اي كه آماده خدمت رساني در هر نقطه اي مي باشند ضرورت دارد و آن ها سريعا خود را به محل مي رسانند و مشکل خودرو اگر قابل حل و تعمير پذير باشد آن را انجام مي دهند.

گاهي مشکلات و خرابي خودرو در جاده آنچنان پيچيده بوده و نياز به ادوات بيشتري دارد كه امداد خودرو هم نمي تواند تعمير را در همان جاده انجام دهد، در اينصورت با تماس با خودروبر و درخواست كمک از آن ها خودروي شما به محل مورد نظر منتقل مي شو.د و مي توانيد آن را به يک تعميرگاه مجهز برسانيد و مشکل خودرو را رفع نماييد. پس هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر پارس ( https://khodrobarpars.ir/ ) را به همراه داشته باشيد در در سريع ترين زمان ممکن خودروي شما را به تعميرگاه موردنظر منتقل کنند.

 

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 260 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 16:09

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

خرابي خودرو در جاده مشکلي است كه از هميشه بوده بوده و براي خيلي از ما پيش آمده بوده و در جاده هايي كه رفت و آمد مي كنيم گاها شاهد خرابي خودرو ها هستيم. اغلب خودرو هايي كه در جاده ها خراب مي شوند خودرو هاي فرسوده مي باشند كه توانايي چنداني براي مسير هاي طولاني ندارند و در مسير دچار مشکل مي شوند.

مطمئنا تنها راه پيشگيري از خرابي خودرو در جاده اين است كه قبل از اقدام به سفر ماشين را توسط يک متخصص چک كرده و در صورت سالم بودن ماشين سفر را آغاز كنيم تا در حين سفر دچار چنين مشکلاتي نشويم. گاهي با وجود اينكه چک و نظارت بر خودرو قبل از سفر انجام مي شود ولي باز هم در طول مسير سفر اين مشکل بوجود مي آيد، در اين زمان راننده و سر نشينان بايد خونسردي خود را حفظ كرده، به كنار جاده بروند تا خطر يا حادثه اي رخ ندهد.

بعضي مواقع ايراد پيش آمده چندان جدي نيست و خود راننده هم اگر کمي تعميرات بلد باشد، مي تواند مشکل را بر طرف كند و به مسير خود ادامه دهد ولي هميشه هم اينطور نيست و مشکل مي تواند بزرگتر باشد و فقط يک متخصص تعميرات خودرو مي تواند آن را عيب يابي و بر طرف كند. رانندگان بايد هميشه آمادگي هاي لازم را داشته باشند، چون بعضي مواقع علاوه بر خودرو هاي فرسوده، ماشين هاي ظاهرا بدون مشکل هم با اين قضيه مواجه مي شوند.

وقتي خرابي پيش مي آيد راه درست اين است كه ماشين را به كنار جاده هدايت كرد ولي گاها مشکل ماشين تا حدي شديد است كه خودرو در وسط جاده يکدفعه خاموش شده و متوقف مي شود، در صورت بروز چنين مشکلي براي حفظ ايمني، بايد از کسي كمک خواسته تا با هل دادن خودرو به جاي امن از حادثه پيشگيري كرد. بعد از منتقل شدن به کنار جاده سريعا بايد با يک جرثقيل خودروبر تماس گرفت.

علل بعضي خرابي هاي خودرو چيست ؟

بعضي خرابي ها به راحتي و حتي با يک تماس تلفني و پرسش از يک تعمير كار قابل حل مي باشند ولي در مواقعي هم وجود چندين مشکل و خرابي باعث مي شود كه مسئله جدي تر شود و فقط يک تعمير كار حرفه اي از پس مشکل بر بيايد. در اينصورت تماس با امداد خودرو هاي جاده اي كه آماده خدمت رساني در هر نقطه اي مي باشند ضرورت دارد و آن ها سريعا خود را به محل مي رسانند و مشکل خودرو اگر قابل حل و تعمير پذير باشد آن را انجام مي دهند.

گاهي مشکلات و خرابي خودرو در جاده آنچنان پيچيده بوده و نياز به ادوات بيشتري دارد كه امداد خودرو هم نمي تواند تعمير را در همان جاده انجام دهد، در اينصورت با تماس با خودروبر و درخواست كمک از آن ها خودروي شما به محل مورد نظر منتقل مي شو.د و مي توانيد آن را به يک تعميرگاه مجهز برسانيد و مشکل خودرو را رفع نماييد. پس هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر پارس ( https://khodrobarpars.ir/ ) را به همراه داشته باشيد در در سريع ترين زمان ممکن خودروي شما را به تعميرگاه موردنظر منتقل کنند.

 

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 276 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 2:11

اکسپريا ايس 2 (Xperia Ace 2) در کنسول گوگل پلي رؤيت شد

اخبار تلفن همراهسوني

 

سوني اکسپريا ايس 2 (Sony Xperia Ace 2) جانشين گوشي هوشمند جمع‌و‌جور و کوچکي است که در انحصار ژاپن باقي ماند و در بازارهاي جهاني به فروش نرسيد. اين گوشي به تازگي در کنسول گوگل پلي ظاهر شد و اميدها براي عرضه آن به شکلي گسترده‌تر از نسخه اول، بسيار پررنگ شده است. اطلاعاتي که گوگل پلي از اکسپريا ايس 2 منتشر کرده تاحدودي جذاب هستند و تراشه ميان‌رده مدياتک و البته يک نمايشگر معمولي از مشخصات بارز آن محسوب مي‌شوند.

گوشي هوشمند SO-41B که تأييد شده با نام اکسپريا ايس 2 به فروش خواهد رسيد، مجهز به تراشه پردازشي مدياتک MT6765 که در واقع همان هليو پي 35 است (پس خبري از اتصال 5G نخواهد بود). حافظه رم اين گوشي هم 4 گيگابايت درج شده که البته امکان عرضه نسخه‌هايي با رم بيشتر هم وجود دارد.

بيشتر بخوانيم:   انواع دوربين مداربسته     بهترين دوربين مداربسته

همان‌طور که گفتيم، صفحه نمايش اکسپريا ايس 2 کاملاً معمولي است و نکته خاصي ندارد. وضوح اين نمايشگر برابر 1496 در 720 پيکسل و نسبت ابعاد آن 19 به 9 است. در قسمت فوقاني اين صفحه نمايش يک بريدگي قطره‌اي شکل وجود خواهد داشت که محلي براي تعبيه دوربين سلفي است. اين مشخصات براي نمايشگر اکسپريا ايس 2 کمي عجيب به نظر مي‌رسد، چرا که نسل اول اين گوشي داراي صفحه نمايشي 5 اينچي با وضوح فول اچ دي پلاس بود و مشخص نيست که چرا سوني تصميم به کاهش رزولوشن گرفته است.

به هر حال، عرضه اکسپريا ايس 2 قطعي است و بر اساس ظاهر شدن آن در کنسول گوگل پلي مي‌توان گفت زمان زيادي تا رونمايي رسمي باقي نمانده است. پيشنهاد مي‌کنيم براي اطلاع از به‌روزترين اخبار در خصوص اين محصول و ساير گوشي‌هاي هوشمند جديد، در روزهاي آتي نيز با بخش اخبار ديجي رو همراه باشيد.

بيشتر بدانيم: تجهيزات دوربين مدار بسته     دوربين مداربسته چيست؟

 

 

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 331 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 10:05

اکسپريا ايس 2 (Xperia Ace 2) در کنسول گوگل پلي رؤيت شد

اخبار تلفن همراهسوني

 

سوني اکسپريا ايس 2 (Sony Xperia Ace 2) جانشين گوشي هوشمند جمع‌و‌جور و کوچکي است که در انحصار ژاپن باقي ماند و در بازارهاي جهاني به فروش نرسيد. اين گوشي به تازگي در کنسول گوگل پلي ظاهر شد و اميدها براي عرضه آن به شکلي گسترده‌تر از نسخه اول، بسيار پررنگ شده است. اطلاعاتي که گوگل پلي از اکسپريا ايس 2 منتشر کرده تاحدودي جذاب هستند و تراشه ميان‌رده مدياتک و البته يک نمايشگر معمولي از مشخصات بارز آن محسوب مي‌شوند.

گوشي هوشمند SO-41B که تأييد شده با نام اکسپريا ايس 2 به فروش خواهد رسيد، مجهز به تراشه پردازشي مدياتک MT6765 که در واقع همان هليو پي 35 است (پس خبري از اتصال 5G نخواهد بود). حافظه رم اين گوشي هم 4 گيگابايت درج شده که البته امکان عرضه نسخه‌هايي با رم بيشتر هم وجود دارد.

بيشتر بخوانيم:   انواع دوربين مداربسته     بهترين دوربين مداربسته

همان‌طور که گفتيم، صفحه نمايش اکسپريا ايس 2 کاملاً معمولي است و نکته خاصي ندارد. وضوح اين نمايشگر برابر 1496 در 720 پيکسل و نسبت ابعاد آن 19 به 9 است. در قسمت فوقاني اين صفحه نمايش يک بريدگي قطره‌اي شکل وجود خواهد داشت که محلي براي تعبيه دوربين سلفي است. اين مشخصات براي نمايشگر اکسپريا ايس 2 کمي عجيب به نظر مي‌رسد، چرا که نسل اول اين گوشي داراي صفحه نمايشي 5 اينچي با وضوح فول اچ دي پلاس بود و مشخص نيست که چرا سوني تصميم به کاهش رزولوشن گرفته است.

به هر حال، عرضه اکسپريا ايس 2 قطعي است و بر اساس ظاهر شدن آن در کنسول گوگل پلي مي‌توان گفت زمان زيادي تا رونمايي رسمي باقي نمانده است. پيشنهاد مي‌کنيم براي اطلاع از به‌روزترين اخبار در خصوص اين محصول و ساير گوشي‌هاي هوشمند جديد، در روزهاي آتي نيز با بخش اخبار ديجي رو همراه باشيد.

بيشتر بدانيم: تجهيزات دوربين مدار بسته     دوربين مداربسته چيست؟

 

 

تفریحات سالم...
ما را در سایت تفریحات سالم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سامان yeksitem بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 9:59

لینک دوستان

خبرنامه